La Biblioteca del Kraken
Llibres rebuts 2017
Si desitgeu que una obra sigui ressenyada a La Biblioteca del Kraken, contacteu a través del següent correu electrònic:
eloikraken@hotmail.com

Aquests són els llibres i revistes rebuts al 2016. Vegeu també els llibres rebuts al 2006, 2007, 2008, 2009, 2010 ,2011, 2012,2013, 2014, 2015 i 2016




Estirant el fil escarlata
(2017)

Montserrat Galícia
Pagès Editors
Ciència-ficció, 30

(2017)

Gentilesa de:
Pagès editors

Comprar
CONTRAPORTADA

Van sonar les campanades a la catedral de Santa Maria. Duia una llanterna, però la llum va començar a fer pampallugues; la va sacsejar, patia per si es quedava a les fosques. Els minuts van transcórrer lents, va consultar el rellotge, les dotze i deu minuts. La llanterna es va apagar, potser s'havien acabat les piles. Espantat, va voler arrencar a córrer irreflexivament. Tot es va accelerar, va experimentar una sacsejada, una descàrrega d'adrenalina, i el món es va trastocar. Ja no era a Cervera, en una nit de lluna plena, sinó en un temps i un espai molt diferents. Era en un altre carreró, lúgubre i sòrdid, feia fred i la boira l'embolcallava. Va parar de córrer i es va fixar en els embalums entaforats als portals, en ser-hi a prop es distingien formes humanes vestides amb parracs, la pobresa del lloc era evident. Va avançar amb aprensió, va desembocar en un carrer més ample, amb fanals de gas.

 

 

Espada auxiliar
Ancillary sword
(2014)


Ann Leckie
Nova
(2017)

Gentilesa de:


Nova

Compra

CONTRAPORTADA

Breq es una soldado que solía ser un buque de guerra. Fue una vez un arma de conquista que controlaba a miles de mentes, pero ahora solo tiene un cuerpo y sirve al emperador. Con una nave nueva y una tripulación incómoda, se ordena a Breq que vaya al único lugar de la galaxia al que aceptaría ir: la estación Athoek, donde tendrá que proteger a la familia de una teniente a quien una vez conoció y a la que asesinó a sangre fría.


Castellnord
(2017)

Jordi Tomàs
autoedició
(2017)

Gentilesa de:
L'autor

Comprar
CONTRAPORTADA

Som al món imaginari de Tarnus, en el continent de Xaoria. On la trama es desenvolupa, entorn a tres territoris d’aquest continent. El primer és la confederació de Bergundia, aquesta està composta per la aliança de quatre regnes humans, el regne dels nans, el regne de les Faedr (fades) i les goges. El segon és el regne de Iloria, un regne centralitzat entorn al govern d’un rei hereditari,  el qual té sota el seu domini tots els territoris del regne. El tercer és el regne de Argentia, és el regne on viuen les dragones i els dracs. Aquest regne està organitzat en ordres segons el color de la seva escata i dominats històricament per la ordre negra.

La Confederació de Bergundia i  el regne de Iloria han estat enfrontats des dels seus orígens degut a la diferent visió del govern. Aquest conflicte latent entre tots dos imperis va esclatar en guerra ara fa uns cinc-cents anys. En la primera de les batalles, on s’enfrontaren els exèrcits dels dos “Imperis”, i on hi van morir els reis dels països en conflicte.

 


Avatares de un escarabajo pelotero
(2017)

Sergio Gaut vel Hartman
La Máquina
que hace Ping

incontinencia Suma, 2
(2017)

Cortesía de:
La máquina
que hace Ping


Comprar
CONTRAPORTADA

Tienes en tus manos una de las posibles segundas partes de La metamorfosis de un tal Franz Kafka. Escrita, esta única vez, por el gran Sergio Gaut vel Hartman, destila un humor descacharrante y afilado que hace saltar por los aires todas las convenciones sobre la percepción.

En un bar de Praga o tal vez Londres, el autor no lo sabe, se encuentran atrapados en cierta asfixiante realidad Gregor Samsa, Franz Kafka, Groucho y Karl Marx… aunque bien podría ser en Buenos Aires, Castellón o Setagaya, cerca de Tokio. La radical manera de escapar señala como los límites de la existencia son tantas veces impuestos por nosotros mismos.

¿La realidad es una convención social, plana y sosa? Al carajo con ella



Connerland
(2017)

Laura Fernández
Plaza & Janés
(2017)

Gentilesa de:
Penguin Random
House


Comprar
CONTRAPORTADA

La carrera del escritor de ciencia ficción Voss Van Conner despega el día que se electrocuta con un secador de pelo. Envuelto en una toalla de microdelfines y con el pelo hecho unos zorros, Voss abre los ojos en lo que parece la sala de espera de una nave espacial. ¿Le han abducido, por fin, los extraterrestres? ¿O está verdaderamente muerto, y estar muerto consiste en tener una representante de fantasmas que hasta ahora no era más que una azafata de vuelo adicta al speed dating?

Sea cual sea el caso, su muerte será la excusa para que un editor muy importante quiera convertirlo en ORO, para que su mujer admita que estaba a punto de dejarlo y para que su mejor amiga pierda los papeles. El resto es un fabuloso viaje por la ex vida del primer escritor de ciencia ficción que bien podría tener un parque de atracciones en el que las atracciones serían todos esos otros mundos que creó para escapar del único que existe.

Ajá. Eso es. Bienvenidos a Connerland.

 

Kirinyaga
Kirinyaga
(1998, 2008, 2001)

Mike Resnick
Gigamesh
Ficción,64

(2017)

Gentilesa de:
Gigamesh

Comprar
CONTRAPORTADA

Koriba es mundumugu y guardián de la colonización de Kirinyaga, un planeta bautizado en honor a la montaña sagrada de los kikuyus y que, bajo la supervisión del Consejo Eutópico, alberga la utopía con la que soñaban los más apegados a la cultura ancestral de la sabana: una sociedad que recuperase el estilo de vida kikuyu previo a la colonización europea. Con todas las consecuencias.

Esta recoplilación, que se completa con la perspectiva masái en la novela corta "Kilimanjaro" y con un ensayo del autor, reelabora las fábulas de la tradición oral de la sabana en el marco analítico de la ciencia ficción. El contraste enfrenta al lector a sus prejuicios culturales y a una sucesión de dilemas para los que no existe salida fácil, y le muestra el precio de intentar controlar la historia.



Prometeu i el portador de
la flama
(2017)

Marcel Pujol
Edicions Xandri
(2017)

Gentilesa de:
Edicions Xandri

Comprar
CONTRAPORTADA

El productor MLM-1983 treballa al Sector Kallipolis de l’Inframon. La seva vida és una rutina dirigida per uns fils invisibles que es veu alterada el dia que pretén interactuar amb una procreadora. La llibertat, fugir del programa, és quelcom que no està previst en aquella zona del món. Aviat descobrirà, però, que no està sol i que la resistència al poder porta molt de temps organitzant-se.

Prometeu i el portador de la flama, el segon llibre de Marcel Pujol, és un viatge eclèctic de ciència ficció amb referències que van des del cinema fantàstic contemporani a la mitologia grega, passat pels recents èxits literaris sobre móns distòpics. Una novel·la d’aventures on els sentiments i els drets es barregen amb la lluita de classes.

 


Con pecado concebido
(2013)

Sergi Escolano
Pez de plata

(2013)

Gentilesa de:
L'autor

Comprar
CONTRAPORTADA

Un embarazo no deseado es una putada. Pero mucho más si la criatura es el Anticristo.
Querido lector, lo creas o no, el Apocalipsis ya ha comenzado. Y ha comenzado en Barcelona. 
Laura, tras mucho tiempo en el dique seco, decide salir de copas. Qué mala suerte que coincida con Satán en un bar, que se sientan atraídos, que pasen una noche loca en una sórdida pensión, que los preservativos que Laura llevaba en el bolso no fueran del tamaño apropiado, que ella esté precisamente en el momento adecuado del mes… ¿Mala suerte? ¿Casualidad? Quizá no.
Este libro narra el complot urdido en el Infierno, a espaldas de Satán, para engendrar al Anticristo. Y también los esfuerzos del Cielo y sus ejércitos de ángeles que, en ausencia de Dios por vacaciones, contraatacan de la única forma que se les ocurre: engendrando un Antianticristo, aunque en la persona equivocada.
Un cúmulo de despropósitos por parte de ambos bandos, a cual más torpe, hace que el Fin de los Tiempos no se parezca en nada al que describe la Biblia, pero sea infinitamente más divertido. 


Luna de lobos
Luna. Wolf moon
(2017)


Ian McDonald
Nova
(2017)

Gentilesa de:


Nova

Compra

 

CONTRAPORTADA

Un Dragón ha muerto. 

Corta Hélio, una de las cinco corporaciones familiares que gobiernan la Luna, ha caído. Sus riquezas se han dividido entre sus muchos enemigos, sus sobrevivientes se han dispersado. Ya han transcurrido dieciocho meses. 

Los restantes hijos de Helio, Lucasinho y Luna, están bajo la protección de los poderosos Asamoahs, mientras que Robson, todavía asustado de haber presenciado las muertes violentas de sus padres, es ahora un pupilo -prácticamente un rehén- de Mackenzie Metals. Y el último heredero nombrado, Lucas, ha desaparecido de la superficie de la luna. 

Solamente Lady Sun, la viuda de Taiyang, sospecha que Lucas Corta no está muerto, y más aún, que sigue siendo un jugador importante en el juego. Después de todo Lucas siempre fue el intrigante, e incluso en la muerte sería capaz de todo para recuperar y reconstruir una nueva Corta Helio, más poderosa que antes. Pero Corta Hélio necesita aliados, y para encontrarlos el hijo que huye emprende un viaje audaz e imposible... a la Tierra. 

En un ambiente lunar inestable, las lealtades cambiantes y las maquinaciones políticas de cada familia alcanzan su cenit en sus parcelas más fértiles cuando estalla abiertamente la guerra.

 


La quinta estación The fitfh season
(2015)


N. K. Jemisin
Nova
(2017)

Gentilesa de:


Nova

Compra
CONTRAPORTADA

Así es como se acaba el mundo… por última vez.

Ha dado comienzo una estación de desenlaces.

Empieza con una gran grieta roja que recorre las entrañas del único continente del planeta, una grieta que escupe una ceniza que oculta la luz del sol.

Empieza con la muerte, con un hijo asesinado y una hija perdida.

Empieza con una traición, con heridas latentes que comienzan a supurar.

El lugar es la Quietud, un continente acostumbrado a la catástrofe en el que la energía de la tierra se utiliza como arma. Y en el que no hay lugar para la misericordia.


 



La carrera
The race
(2014, 2016))

Nina Allan
Ediciones
Nevsky
Fábulas de Albión, 17

(2017)

Gentilesa de:
Ediciones Nevsky

Comprar
CONTRAPORTADA

Tres lugares: Sapphire, Hastings, el Océano Atlántico. Distintos momentos en el tiempo, desde el presente hasta un incierto futuro marcado por el fracking y el colapso ecológico. Tres mujeres: Jenna, Christy y Maree. Experimentos, conexiones telepáticas entre el ser humano y el reino animal, ballenas tan descomunales que su existencia desafía las leyes de la física. ¿Y qué hay de cierto en la leyenda que las cree portales a otros mundos? ¿Existen otros mundos?

Con esta intrigante novela, Nina Allan fulmina por completo las barreras entre ciencia ficción y ficción literaria. Hermosamente narrada, con una estructura audaz, la autora indaga en las frágiles relaciones familiares, a la par que reivindica su incuestionable poder redentor. Novela-mosaico, a medio camino entre City of Saints and Madmen (Jeff VanderMeer) o Relojes de Hueso (David Mitchell), su apariencia de multiverso no le impide permanecer firmemente anclada a nuestro mundo, anticipando los diversos caminos hacia los que ya podría estar dirigiéndose la ciencia, y la humanidad.

 


Enxarxats
(2017)

Carme Torras
Les males herbes
Distorsions, 42
(2017)

Gentilesa de:
Les males herbes

Comprar


CONTRAPORTADA

Després d’haver passat uns anys en una universitat americana, la Júlia torna a Barcelona i li assignen el despatx d’una catedràtica que s’acaba de jubilar. S’endú una sorpresa majúscula quan a l’ordinador, que han reformatat, hi troba la correspondència i les contrasenyes de la professora. La temptació d’aprofitar-se’n és massa gran, i, a mesura que s’endinsa en webs exclusius i projectes secrets, se li obre un món que l’enlluerna i l’angunieja alhora. Més quan una icona en forma d’aranya se li instal·la a la pantalla i la bombardeja amb missatges que l’animen a resoldre dilemes morals i a documentar-se sobre tècniques d’influència en les xarxes socials. Fins i tot, aplicacions quotidianes, com l’horòscop del mòbil i els aforismes del salvapantalles, ara li sembla que intenten manipular-la


Fanhunter: Drácula
(1999; 2007)

Cels Piñol
Chema Pamundi

Gigamesh
(2017)

Gentilesa de:
Gigamesh

Comprar
CONTRAPORTADA

Barnacity. Futuro próximo. Alejo Cuervo, exlibrero demente que se cree poseído por el espíritu de Philip K.Dick, se ha autoproclamado Papa, ha conquistado medio continente y ha prohibido todas las expresiones de ocio, cultura y subcultura. Pretende sumir a la población en la monotonía, el tedio y la desidia generalizada, y convertirla en una masa gris y obediente. Tropas formadas por fanhunters y macutes patrullan sus dominios en busca de grupúsculos que se atrevan a oponerse al régimen. Uno de ellos es la Resistencia, una panda de fans caóticos y desorganizados que han conseguido salvar el pellejo utilizando su acervo friqui para enfrentarse a las huestes papales. Este reboot del mítico Fanhunter:Dráciña. creado hace veinticinco años por Cels Piñol y Chema Pamundi, está ambientado en los inicios de la Saga de Alejo, en os primeros tiempos de la Represión, cuando todavía se celebraban festivales de cine, quedaban en pie librerías y teatros, y la llegada de un conde trnasilvano podía poner en jaque tanto a nuestros héroes como a sus perseguidores.

 


Porqué me
comí a padre
(1960)

Roy Lewis
Gigamesh
(2017)

Gentilesa de:
Gigamesh

CONTRAPORTADA

Narra la crónica del primer homínido que se inventó eso que llamamos progreso: Edward domesticó el fuego; mejoró las viviendas y los suministros; impulsó una dieta rica en proteínas; fomentó la agricultura, la industria, las artes y la cultura, y promulgó la diversidad genética. En definitiva, hizo todo lo que pudo por ayudar a la especie en su lucha cotidiana contra la extinción... aunque no siempre con la comprensión de sus congéneres.

 

Por qué me comí a padre (1960) describe la teoría de la evolución y construye al mismo tiempo una caricatura feroz de muchos usos y costumbres fuertemente arraigados en nuestra cultura... desde los albores de la historia. Es una sátira breve y doblemente seductora de nuestra propia condición, y un referente ineludible de la ciencia ficción antropológica.



El diari de la princesa
The princess diarist
(2016)


Carrie Fisher
Nova
B.cat
(2017)

Gentilesa de:


Nova

Compra
CONTRAPORTADA

Quan Carrie Fisher va descobrir els diaris que havia escrit durant el rodatge de la primera pel•lícula de Star Wars, es va sorprendre en trobar-hi unes poemes d’amor i unes reflexions molt ingènues que amb prou feines era capaç de reconèixer com a pròpies. Avui Fisher ha passat a la història com a actriu i icona pop, però al 1976 només era una noia de dinou anys perdudament enamorada del seu company a la pantalla, Harrison Ford.

Amb extractes d’aquells quaderns manuscrits, El diari de la princesa és el record íntim i revelador del que va succeir dins i fora d’un dels sets de rodatge més famosos de tots els temps. Però Fisher també reflexiona sobre la fama i l’absurd d’una vida inventada per la indústria de Hollywood. Les memòries de la inoblidable princesa Leia Organa són una lectura inesperadament commovedora.

 


L'enigma Perucho
(2017)

Jordi Cervera
Editorial Bambú
(2017)

Gentilesa de:


Editorial bambú

Compra
CONTRAPORTADA

Arran de la Guerra Poètica, un nou Imperi otomà domina Occident. Europa ha quedat devastada i ara el centre del món és a Istanbul, on es concentren les biblioteques més imponents i ben assortides de l’Imperi. Qui té més llibres té més poder, i el sultà, Mehmed IX, no en té mai prou i recorre a l’Alfred Muntaner, un caçador de llibres nascut a Barcelona.



Másters del multiverso

(2017)

Sergi Escolano
Pez de plata

(2017)

Gentilesa de:
L'autor

Comprar
CONTRAPORTADA

Si la teoría del multiverso es cierta, existen otros universos en los que los hechos han acontecido de manera diferente al nuestro. Bajo las leyes del Multiverso puede existir, por ejemplo, un universo en el que tu equipo haya ganado más ligas, otro (maravilloso) libre de reggaetón, o, más improbable, otro en el que estés felizmente casado con Charlize Theron o con Hugh Jackman (o con ambos a la vez, tal es la magia de las innumerables posibilidades del Multiverso).

Y seguro que hay infinidad de universos en los que compras este libro y te descojonas leyéndolo. ESTE UNIVERSO DEBERÍA SER UNO DE ELLOS.

Pero todos esos universos, incluido el tuyo, pronto podrían desaparecer a manos del más cruel villano que haya existido jamás. Y la única persona que puede salvarnos es un insignificante muchacho llamado Bonifacio que aún no sabe que está llamado a ser un héroe. Qué digo un héroe, el mayor Héroe de toda la Historia.

Acompaña a Boni en esta peligrosa y épica aventura: una carrera contrarreloj para salvar todos los universos y, ya puestos, tal vez conquistar por fin a la chica de sus sueños... sea en el universo que sea. 

 


Contes de terror
(2017)

Emili Bayo
Jordi de Manuel
Empar Fernández
David Marín

Apostroph

(2017)

Gentilesa de:
Apostroph

Comprar
CONTRAPORTADA



El muro de las tormentas
La dinastia del
diente de León/ 2


The wall of storms
(2016)

Ken Liu
Alianza Editorial
Runas Ciencia
Ficción y Fantasía

(2017)

Gentilesa de:
Runas

Comprar
CONTRAPORTADA

Kuni Garu, ahora emperador Rangin tras su victoria en la Guerra del Crisantemo y el Diente de León, se enfrenta a la tarea de hacer realidad sus ideales de justicia y conservar el poder en una corte en la que las rivalidades son cada vez más abiertas. Distintas fuerzas y grupos pugnan por imponerse y se preparan para una lucha a largo plazo. Entre tanto, una nueva amenaza existencial se cierne sobre Dara desde el exterior. 

En la esperada continuación de " La gracia de los reyes " Ken Liu da un nuevo giro a la fantasía con una poderosa novela en la que tienen cabida batallas épicas y controversias filosóficas, intrigas políticas y criaturas sobrenaturales, invenciones tecnológicas y luchas entre los dioses… y el examen más extraordinario que se haya narrado nunca.


 

 


Arena Blanca
Whote Sand (Vol 1)
(2016)


Brandon Sanderson (Història)
Rik Hoskin (Guió)
Julius Gopez (Dibuix)

Nova
(2017)

Gentilesa de:


Nova

Compra

El cómic Arena blanca da vida a una parte fundamental, e inédita hasta ahora, del universo Cosmere. El encargado de adaptar la historia es Rik Hoskin (Mercy Thompson), con Julius Gopez a los lápices y Ross Campbell dando color a los dibujos. Valiéndose de la portentosa imaginación de Sanderson, así como de su celebrado acercamiento a los sistemas de magia,Arena blanca se convierte en el inicio de una espectacular saga para todos los amantes de la fantasía, la aventura y el cómic.

En el planeta Taldain, los legendarios maestros de arena poseen poderes arcanos que les confieren un control espectacular sobre el elemento del que toman su nombre. Pero cuando una siniestra conspiración se salda con su desaparición violenta, el más débil de ellos, Kenton, cree haber sido el único superviviente. Cercado por sus adversarios desde todos los frentes, Kenton forja una improbable alianza con Khriss, una misteriosa «ladoscura» que oculta sus propios secretos.




Los últimos días de Nueva París
The last days
of New París
(2016)


China Miéville
Nova
(2017)

Gentilesa de:


Nova

Compra

 

CONTRAPORTADA

Marsella, 1941. En el caos de la guerra, el ingeniero estado- unidense Jack Parsons tropieza con un grupo clandestino antinazi, incluido el teórico surrealista André Breton. En los extraños juegos de los diplomáticos disidentes, los revolucionarios exiliados y los artistas de vanguardia, Parsons encuentra y canaliza la esperanza. Pero lo que involuntariamente desencadena es el poder de los sueños y las pesadillas, cambiando la guerra y el mundo para siempre.

Año 1950. Thibaut, un luchador surrealista solitario, camina por una nueva y alucinógena París, donde los nazis y la Resistencia están atrapados en un conflicto interminable y las calles son acechadas por imágenes y textos que parecen cobrar vida con las fuerzas del Infierno. Para escapar de la ciudad, debe unirse a Sam, una fotógrafa estadounidense, y hacer causa común con una poderosa y enigmática figura... Pero Sam está siendo cazada. Y surgirán nuevos secretos que pondrán a prueba todas sus lealtades, a la nueva y la vieja París, y a la realidad misma.

 


Mundo infierno
Inside outside
(1964)

Philip José Farmer
Gigamesh
Breve, 7

(2017)

Gentilesa de:
Gigamesh

Comprar
CONTRAPORTADA

El Infierno, a la manera de Farmer 

Que no aparezcas en esta novela no implica que no vayas a acabar en ella. 

El Infierno es el interior de una esfera yerma, jalonada de ciudades de piedra, cuyas llamas se extinguieron tiempo atrás a causa de la inflación provocada por el flujo de almas. Los demonios, desbordados en número, viven esclavizados o escondidos en las alcantarillas, mientras X aparece esporádicamente y pregona una vida más allá... ¿de qué? ¿Quién es X? ¿Cuál es el destino final de las almas? 

Mundo Infierno (1964) es una de las novelas más provocativas y satisfactorias surgidas de la pluma de Philip José Farmer (1918-2009). Es, de hecho, un embrión de la idea central de El Mundo del Río sin entretenerse en meandros para hacer avanzar la historia; en esta ocasión, la sátira social compite en igualdad de condiciones con un carrusel de aventuras surrealista. 

«Farmer ha volcado su inmenso talento en perturbar, incomodar, confundir a veces, y aun así fascinar completamente al lector.» --Theodore Sturgeon



Cròniques de Kaneai
(2017)

Raquel Picolo
Voliana Edicions
Volíac, 31

(2017)

Gentilesa de:
Voliana Edicions

Comprar
CONTRAPORTADA

Cròniques de Kaneai és un recull de contes fantàstics, la majoria dels quals transcorren a Cerbi (Valls d’Àneu). La natura hi és omnipresent i s’hi trenen dues melodies ben diferents, la de l’alta muntanya humanitzada, on es barregen pagesos i estiuejants, i la fantàstica, que brolla de les esquerdes de la terra, de les roques i dels salts d’aigua. La música i el silenci.

Contrast entre un paisatge geogràfic concret, fet de muntanyes, rius, prats i cases de pedra amb llosats, i les històries narrades, ocultes, que surten de les fissures, esbiaixen i tenyeixen l’espai de colors desconcertants i pinten un univers de límits imprecisos. La muntanya com a un entorn que desperta records i malsons, que propicia desvetllaments personals i històries fora de lloc.

També hi ha petites dosis d’experimentació narrativa, en especial al conte Kaneai, que es podria titular perfectament l’art de la fuga.

 


A les fosques
(2014)

Maria Català
Voliana Edicions
Volíac, 17

(2015)

Gentilesa de:
Voliana Edicions

Comprar
CONTRAPORTADA

La notícia de la desaparició de la Jamila, alumna de l’IES Plaça dels Bous de Mataró, encapçala tots els titulars i totes les converses. El fet no és nou. Cent anys enrere, la desaparició de la Marieta Vidal, també, va omplir les pàgines dels diaris. En Pau Costa, guionista i locutor del programa radiofònic A les fosques, ho fa sortir a la llum, molts ulls es giren vers ell. L’inspector Joan Cantón ho escodrinya tot i tothom. Parents, amics, familiars, el personal, els alumnes, els professors i la Dolors Font, tutora de la noia, són interrogats sense èxit.

La Dolors, que des que el marit la va deixar se sent sola i perduda, escriu el que no diu en un diari personal i la seva filla Blanca, una noia que odia la sang que corre per les seves venes, ho fa a Malson abans de Nadal, el seu blog. Mare i filla experimenten una forta atracció per en Mihail, un marxant d’art d’origen moldau…

En Pau, la Dolors i la Blanca són la punta visible de l’iceberg de les més ocultes pulsions humanes. Acompanyant-los, un ventall de personatges que es debaten entre la vida i la mort, el bé i el mal, la llum i les tenebres, les passions irresistibles… A les fosques, una història inquietant i absorbent. Si ho vols saber tot, deixa’t arrossegar, pàgina rere pàgina, per la intriga, el misteri i la suggestió de l’horror latent



El hombre que nunca lo fue
(2012)

Sara Grissom
Mundos Épicos
(2012)

Gentilesa de:
L'autora

Comprar
CONTRAPORTADA

Año 2010, Venecia. Mientras dan un paseo en góndola, un matrimonio parisino, que disfruta de unas vacaciones en Venecia, muere asesinado al ser testigos de un extraño robo. El atraco se produce en la casa donde se hospedó Wolfang Amadeus Mozart, durante el carnaval de 1771.

Año 2011, Toronto. Allison Dumont, hija de un astrofísico llamado John Dumont, ve cómo su vida cambia en tan solo un fin de semana con la muerte por accidente de tráfico de sus padres. Un día después, su casa es asaltada, llevándose los ladrones solamente el portátil y el contenido de un cajón del despacho de su padre.

Los tres incidentes están relacionados y serán Allison, junto a su amigo de instituto Mark Finsch, quienes descubrirán los secretos que tan celosamente guardaba John Dumont.

El lector podrá vivir historias desde Keops al año 2012, pasando por conspiraciones masónicas e intereses comerciales de gente poderosa. Las situaciones principales se desarrollarán en Puerto viejo (Costa Rica), Toronto, Washington, New York, pero también visitarán en algún momento: Oeste del Canadá, Barcelona, Ámsterdam y Finnmark en el norte de Noruega.

 


La esencia de
John Dumont
(2016)

Sara Grissom
Autoedició
(2016)

Gentilesa de:
L'autora

Comprar
CONTRAPORTADA

John Dumont y su esposa fallecen en extrañas circunstancias. Después de sus muertes, Allison, la hija de John, descubre los secretos que inquietaban a su padre: su conexión con seres del planeta Haytar. 
En Haytar no hay atmósfera habitable como en la Tierra y sus habitantes se ven confinados a un mundo subterráneo. A pesar de vivir en condiciones adversas, han sido capaces de crear una sociedad utópica, basándose en la armonía y bienestar del grupo, muy lejos del comportamiento individual de los humanos.
El deseo de vivir en la superficie de un planeta rico en biosferas, conduce a los haytares hasta la Tierra, colonizándola desde la época del faraón Keops, manteniendo estrechas relaciones con las personas más influyentes y poderosas de cada época. 
John Dumont estableció una fuerte amistad con un haytar explorador, Yrfo, el cual se convierte en un ser importante en la vida de Allison.
Pero Yrfo regresa a su planeta, y dos años después, Allison recibe mensajes anónimos a través de un chat, el mismo que utilizaba su padre para comunicarse con Yrfo. 
 De nuevo, Allison Dumont iniciará una aventura junto a su pareja Mark Finsch. 
La última aventura de su corta vida.



Farishta
(2013)

Marc Pastor
Amsterdam Llibres
(2013)

Gentilesa de:
Ara Llibres

Comprar
CONTRAPORTADA

Amb un punt de partida apassionant, girs argumentals imprevisibles i una imaginació pròpia dels mestres del thriller fantàstic, la nova novel·la de Marc Pastor conjuga intriga i aventura per atrapar el lector i mantenir-lo aferrat sense treva a les seves pàgines.

Acaba d’acomplir els divuit anys i la Farishta, desinhibida i valenta, ja ha trobat la feina de la seva vida. Som al 1993, i la companyia russa Iefremov-Strugatski l’ha contractada per atendre les famílies riques que viuen en un complex d’illes privat a la Polinèsia francesa, on se’ls ha garantit que podran educar els fills sense cap risc. En aquell aparent paradís coneixerà ben aviat l’amor. Però també, a poc a poc, es veurà atrapada en un seguit d’esdeveniments inquietants que posaran en dubte la veritable naturalesa de la seva feina i el fosc negoci dels poderosos que l’han contractada. Quina és la missió inconfessable d’aquelles famílies? Per què estan aïllades del món? De debò ho han sacrificat tot pels seus fills? En un clima de tensió creixent, amb la certesa de no poder confiar en ningú i amb el temor de tenir la vida en joc, a la Farishta només li queda una pregunta per respondre: és massa tard per escapar?
 


Planeta Mut
(2016)

Jordi Solé I Camardons Voliana Edicions
Retorn al Sol, 8

(2015)

Gentilesa de:
Voliana Edicions

Comprar
CONTRAPORTADA

Com es comunicarien entre si uns éssers muts d’un altre planeta però força semblants als humans? Com es comunicarien la gent de la Terra amb aquests éssers intel·ligents? Com els influirien? Quin paper hi podria jugar la dansa? Hi hauria literatura o teatre en un planeta mut? Com els condicionaria una desproporció sexual en el nombre de naixements? Serien éssers més pacífics? Farien guerres? Quina seria la mentalitat dominant en un planeta d’aquestes característiques? Quines afinitats i diferències culturals i tecnològiques hi hauria amb la Terra?

Totes aquestes preguntes i moltes més es responen en la trama trepidant i original d’una novel·la ara reescrita però que en la seva primera versió ja va guanyar el Premi Juli Verne de ciència-ficció.

 



Selfis
(2017)

Ricard Ruiz &
Saïd El Kadaoui


Columna
Clàssica, 1125

(2017)

Gentilesa de:
Columna

Comprar
CONTRAPORTADA


«Em ratllo perquè la Llum no hi és, a veure si ho pilleu!!! Que amb la Llum al Torri no es lo mismo, ¡¡¡joder!!! Que no va fer res, només anàvem passats i cecs i moraos i va passar el que va passar, un puto accident. És que ningú pensa creure-se-la? Seguirem per aquí, parlant gavatxo i prenent batuts a la Disneylandia mora, i ningú no pensarà en la pobra Llum?».

El sexe, les drogues, la immigració, la música, l’amistat, l’amor i la llengua són els fils que formen Selfis, una novel·la diferent, transgressora, vertebrada per missatges de mòbil, vídeos, correus, xarxes... amb un llenguatge propi, que autoretrata tota una generació.

Apropeu-vos, la polèmica està servida.

 


Hipermatrònic, L'hiperbreu que va sorgir de l'espai profund

(2016)

Sergi G. Oset
Orciny Press
Tar, 6
(2016)

Gentilesa de:
Orciny Press

Comprar
CONTRAPORTADA


Un homenatge als gèneres fantàstics per part d’un mestre de la microficció, en una obra que transita una via encara no explorada a la literatura catalana.

Els cent onze microrelats d’aquest Hipermatrònic estan influenciats pel cinema de culte, els còmics, la literatura fantàstica i el rock ‘n’ roll. L’autor agafa aquestes influències, les fica a la batedora i extreu una cosa nova, palpitant i viscosa capaç de deixar un rastre al cervell del lector del que difícilment es podrà desfer. En paraules del mateix autor: «Què és, en essència, Hipermatrònic? És l’ús de la metàfora, de l’el·lipsi, de l’estructura curta i acotada, de la intensitat, del joc lingüístic, de l’ambigüitat, del doble sentit, de la paradoxa i, fins i tot, de la paròdia dins de la composició literària per tal de trencar els referents del fantàstic i recompondre els fragments resultants en un nou ésser diferent, en part, mutant, en part, criatura de Frankenstein, en part, pallasso assassí».

 



Estados Unidos
de Japón
United States of Japan
(2016)


Peter Tieryas
Nova
(2017)

Gentilesa de:

Nova

Compra

CONTRAPORTADA


Hace unas décadas, Japón ganó la Segunda Guerra Mundial. Los estadounidenses adoran a su infalible emperador y nadie cree que la conducta de Japón en la contienda no fuera ejemplar. Nadie excepto los George Washingtons, una facción proestadounidense que intenta recuperar la gloria de los viejos Estados Unidos. Su última táctica subversiva es distribuir un videojuego ilegal que pide a los jugadores que imaginen cómo sería el mundo si Estados Unidos hubiera ganado la guerra.

El capitán Beniko Ishimura, censor de videojuegos, se dedica a captar posibles traidores, cuando un día recibe una misteriosa llamada del general Mutsuraga, al que sirvió hace muchos años, y su vida se convierte en una montaña rusa que le llevará a conocer a Akiko Tsukino, una oficial de la policía de Tokio que intenta descubrir la relación de Ishimura con el videojuego United States of America, que algunos insurgentes están usando para avivar el nacionalismo estadounidense. Los orígenes del videojuego subversivo son aún más polémicos y peligrosos de los que nadie sospecha.
 


Mans negres
(2017)

Jordi de Manuel
Pagès Editors
Lo Marraco, 315

(2017)

Gentilesa de:
Pagès editors

Comprar
CONTRAPORTA

Cobdícia, venjança, ira, luxúria, gelosia, fanatisme, defensa pròpia i malícia genuïna s'entortolliguen en aquesta teranyina teixida amb set relats breus. Amb les “mans” com a fil conductor, l'inspector Marc Sergiot apareix en cada conte: sigui amb un protagonisme manifest en la investigació, o només ensumant la ferum del crim. Mans negres són set narracions criminals que disseccionen les parts més fosques de la naturalesa humana.